مقالات

بهترین روش برای شست‌‌و‌شوی مانتو اداری

بهترین روش برای شست‌و‌شوی مانتو اداری - مانتو آی سن

امروزه مانتوهای اداری به لباسی رسمی خانم‌های شاغل در بسیاری از شرکت‌ها، سازمان‌ها و مراکز تبدیل شده است. اگر شما نیز مانتو شلوار فرم را ترجیح می‌دهید و هر روز در محل کار می‌پوشید، به احتمال زیاد مجبور هستید آن‌ها را چندین بار در ماه شستشو دهید. بدین ترتیب قطعا نگران آسیب رسیدن به لباس فرم خود و از دست رفتن کیفیت اولیه آن خواهید بود. مانتوهای اداری در مدل‌های متنوع و با جنس‌های مختلفی تولید می شوند که با توجه به آن‌ها باید اقدام به شستن لباس نمود. دوخت مانتو شلوارهای فرم نسبت به سایر لباس‌ها ظریف‌تر بوده، بنابراین باید در نگهداری از آن‌ها نهایت دقت را به‌کار برد. شست‌و‌شوی غیراصولی و اشتباه می‌تواند، باعث کاهش کیفیت و طول عمر مانتو شلوار اداری شود. در این مقاله قصد داریم تا بهترین روش برای شست‌‌و‌شوی مانتو اداری را بیان نماییم.

 

معرفی بهترین روش برای شست‌‌و‌شوی مانتو اداری

دلایل پرز دادن، آبرفت و بور شدن مانتو اداری، استفاده از پارچه نامرغوب و بی‌کیفیت نیست. زیرا اغلب تولید کنندگان مانتو شلوار اداری نظیر مانتو آی سن جهت افزایش فروش خود و جلب رضایت مشتریان از پارچه‌های باکیفیت استفاده می‌کنند. شستشوی اشتباه و نگهداری ناصحیح از مانتو فرم، اصلی‌ترین علت خراب شدن مانتو و شلوارهای اداری است. به طور کلی دو گزینه برای شستشوی لباس فرم پیش رو دارید:

 

1- سپردن فرم اداری به خشکشویی

بردن مانتو و شلوار فرم به خشکشویی بهترین نحوه شست و شو است؛ زیرا حلال شیمیایی خشکشویی‌ها بهتر از آب می‌تواند لباس شما و لکه‌های به‌جا مانده روی آن را تمیز کند. البته در برخی مواقع این حلال برای بعضی از پارچه‌ها مناسب نیست و به آن‌ها صدمه می‌زند. بر این اساس، در سپردن مانتو اداری به خشکشویی زیاده‌روی نکنید.

سپردن فرم اداری به خشکشویی

 

2- شستشوی مانتو اداری در خانه

فرم اداری مانند سایر لباس‌ها نیاز به شست و شوی روزانه ندارد، به‌ویژه اگر رنگ آن تیره باشد، بنابراین تا نیاز پیدا نکرده، اقدام به شستشوی آن نکنید. اگر نمی‌خواهید دائما مانتو شلوار خود را به دلایل مختلفی مانند هزینه بالا به خشکشویی ببرید، بهتر است نحوه شستن لباس فرم در خانه را یاد بگیرید. در ادامه به معرفی روش‌های شستن مانتو در خانه و مناسب‌ترین شوینده‌ها برای این کار خواهیم پرداخت.

 

آیا می‌توان مانتو و شلوار فرم را در ماشین لباسشویی شست

اغلب خانم‌هایی که به دنبال نحوه شست و شوی مانتو اداری با ماشین لباسشویی هستند، فکر می‌کنند برنامه آب سرد که برای شستشوی سایر لباس‌ها استفاده می‌شود، برای این منظور مناسب است؛ اما بهتر است بدانید بسیاری از افراد متخصص در این حوزه به هیچ وجه شستن لباس فرم با لباس شویی را توصیه نمی‌کنند. زیرا در دوخت مانتو شلوار فرم اداری، ظرافت خاصی به کار رفته و برای ایستایی بهتر آن از لایی و چسب‌ مخصوص استفاده می‌شود. فشار و دمای بالای لباس‌شویی می‌تواند به لایی‌ها و بافت پارچه لباس آسیب وارد کند و زیبایی ظاهر و ساختار مانتو را از بین ببرد. پس اگر می‌خواهید از فرم اداری خود به مدت طولانی استفاده کنید، نحوه شستن مانتو شلوار اداری با دست را یاد بگیرید.

شستن مانتو اداری با ماشین لباسشویی

 

بهترین روش برای شست‌‌و‌شوی مانتو اداری، شستن با دست است که باعث محافظت از هر نوع آسیب به بافت پارچه، رنگ و ظاهر مانتو شلوار می‌شود. اگر قصد دارید لباس محل کارتان را در منزل بشویید، حتما به نکات ذیل توجه نمایید.

 

نکات مهم در شستشوی فرم اداری زنانه با دست

  • مهمترین نکته در شستن مانتو فرم، تفکیک آن از سایر لباس‌ها است. زیرا شستن همزمان همه لباس‌ها، با رنگ و جنس متفاوت، باعث کاهش کیفیت لباس می‌شود.
  • از فشار آوردن و چنگ زدن به یقه و جلوی مانتو خودداری نمایید. همانطور که اشاره شد در دوخت مانتوهای فرم اداری از لایی و چسب استفاده می‌شود. فشار زیاد به لباس در هنگام شستشو، سبب از بین رفتن چسبندگی لایی خواهد شد. همین موضوع زیبایی و ایستایی مانتو را از بین می‌برد.
  • در صورت وجود لکه روی لباس، پیش از شستشو اقدام به پاک کردن لکه نمایید. زیرا برخی از لکه‌ها بعد از شست و شو تثبیت می‌شوند. لکه‌ها را با آب سرد و شوینده‌ معمولی از بین ببرید. این کار را با ملایمت انجام دهید.
  • گاهی لکه‌ای روی لباس وجود ندارد و علت کثیف دیده شدن آن، کمی پرز است. در این شرایط، پیشنهاد ما به شما، برس‌کشی است. برای این کار، فرچه‌ای نرم را به‌صورت عمودی روی لباس بکشید تا دیگر آثاری از پرزهای اضافی نباشد و کت و شلوار زیباتر از همیشه دیده شود.
  • برخی بر این باورند که افزایش درجه حرارت آب باعث از بین رفتن لکه‌ها و تمیزتر شدن لباس می‌شود. اما بهتر است بدانید که افزایش درجه حرارت آب بر روی بافت پارچه و کیفیت آن تاثیر می‌گذارد.
  • استفاده بیش از اندازه از آب برای شستن فرم زنانه می‌تواند به آن‌ صدمه بزند. اگر زمان زیادی از لکه‌دار شدن لباس نگذشته باشد، می‌توان برای حذف لکه‌ها از حوله بدون پرز خیس استفاده کرد.
  • دقت نمایید که مایع نرم‌کننده و سفیدکننده را به‌طور مستقیم روی مانتو نریزید. همچنین لباس را به مدت طولانی در آب حاوی سفیدکننده یا نرم‌کننده قرار ندهید، زیرا به بافت پارچه صدمه می‌زند.

شستشوی فرم اداری زنانه با دست

 

مناسب‌ترین مواد شوینده برای شستشوی لباس فرم اداری

یکی دیگر از نکات مهم در شستشوی مانتو اداری، انتخاب شوینده مناسب است. شوینده‌های زیادی در بازار وجود دارند که جهت شستن لباس‌های مختلف می‌توان از آن‌ها استفاده نمود. اما برخی از آن‌ها نظیر تاید و صابون باعث کاهش کیفیت و تغییر رنگ مانتو می‌شوند؛ بنابراین بهتر است برای این کار از شوینده‌های ملایم مثل نرم‌کننده مو استفاده کرد. شوینده مناسب برای مانتو اداری و فرم کارمندی، شامپو و نرم‌کننده‌های مخصوص لباس هستند. استفاده از این مواد شوینده برای شستن مانتو شلوار اداری از آسیب رسیدن به بافت پارچه، رنگ پریدگی، کاهش عمر و کیفیت لباس جلوگیری می‌کند.

مناسب‌ترین-مواد-شوینده-برای-شستشوی-لباس-فرم-اداری

 

سوالات متداول در خصوص نحوه شستشوی مانتو اداری

1- شستن مانتو اداری چه تاثیری در دوام و طول عمر آن دارد؟

یکی از مراحل مهم در مراقبت و نگهداری از مانتو اداری، شستن آن است که شرایط خاصی دارد. از جمله: روش مناسب شستشو(خشکشویی، ماشین لباسشویی یا دست)، استفاده از شوینده مناسب، درجه حرارت آب شست وشو، نحوه خشک کردن، روش و درجه حرارت براى اتوکشى

2- مانتو شلوار اداری را چند وقت یکبار باید بشوییم؟
برنامه شستن لباس فرم بر اساس جنس مانتو و تعداد دفعاتی که آن را پوشیده‌اید، مشخص می‌گردد. لازم نیست، پس از یک بار پوشیدن آن را بشویید. مانتو و لباس‌هایی که در لایه دوم پوشش شما قرار می‌گیرند، باید پس از هر ۵ تا ۶ بار پوشیده شدن،شسته شوند. بنابراین می‌توانید مانتوی اداره و محیط کارتان را پس از یک هفته پوشیده شدن مداوم، بشویید.

3- برای شستن مانتو اداری، چه میزان ماده شوینده استفاده کنیم؟
یکی از اشتباهات رایج هنگام شستشوی لباس فرم، استفاده بیش از حد از مواد شوینده است. تصور اکثر مردم اینست که هرچه از ماده تمیز کننده بیشتری استفاده کنند، لباس‌هایشان تمیزتر می‌شود. در صورتی‌که استفاده بی رویه از شوینده‌ها باعث می‌شود آب کافی به بافت پارچه نفوذ نکند و مواد شوینده روی لباس باقی بماند و ایجاد لکه کند.

4- بهترین راه شستشوی مانتوهای فرم مشکی چیست؟
پارچه‌هایی که مانتو آی‌ سن برای تولید مانتو اداری استفاده می‌کند، رنگ پس نمی‌دهند. با این حال برای پیشگیری از بور شدن مانتو با گذشت زمان، توصیه می‌کنیم مانتوهای تیره و مشکی خود را در تشتی حاوی شامپو یا مایع شست و شوی لباس و آب سرد قرار دهید. پس از خیساندن مانتو و شلوار در این محلول، آن‌ها را به آرامی شستشو دهید و با آب سرد آبکشی کنید.

 

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟
[کل: 55 میانگین: 4.8]

4 دیدگاه در “بهترین روش برای شست‌‌و‌شوی مانتو اداری

  1. علی زندی گفت:

    حلالتون باشه آقای محمودی جان سال هاست
    مانتو شلوار اداری میفروشم تو فروشگاه خودم
    چند ماه پیش از شما مانتو فرم عمده خریدم
    همه مشتریام راضی بودن خودم کیف میکنم از کیفیت و ایستایی کارا روی رگال و پشت ویترین درجه یک هستید

    1. mantoaysen گفت:

      سلام و عرض ادب جناب زندی بزرگوار؛
      ممنون از نظر لطفا شما. خوشحالیم که تونستیم رضایت و توجه شمارو جلب کنیم. هدف اصلی ما رضایتمندی مشتریان عزیزمونه.
      موفق و موید باشید و کسب و کارتون پر رونق باشه. 🙏🏻🙏🏻

  2. یاسمن بنویدی گفت:

    اطلاعاتتون واقعا عالی بود مرسی از سایت و اجناس خیلی خوب و با کیفیتتون

    1. mantoaysen گفت:

      سپاس از حسن توجه شما دوست عزیز؛

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *